Akademia Sztuki

Wydział Wzornictwa

Akademia Sztuki

Katedra Komunikacji Wizualnej i Gier Komputerowych

Katedra Projektowania Komunikacji Wizualnej, Mody i Produktu to:

Zakład Historii i Teorii Dizajnu

Zakład Komunikacji Wizualnej i Gier Komputerowych

Komunikacja wizualna to logo i cała sfera identyfikacji wizualnej, czyli: billboardy, plakaty oraz systemy informacji w przestrzeni publicznej. To efekty działań w zakresie wydawnictw, typografii czy ilustracji, reklam i aplikacji mobilnych, a także fascynujący świat gier komputerowych. Studia obejmują zajęcia w kierunkowych pracowniach projektowania komunikacji wizualnej (identyfikacja wizualna, znak, reklama), wydawnictw i publikacji multimedialnych, liternictwa i typografii, aplikacji mobilnych, -opakowań, projektowania przestrzeni wirtualnej i gier komputerowych. Do tego nauka najnowszego oprogramowania, przygotowania do druku, fotografii reklamowej. Po każdym roku studiów zapewniamy miesiąc praktyki w firmach z branży przemysłów kreatywnych.

Zakład Projektowania Mody

Osoby studiujące projektowanie ubioru zachęcane są do eksperymentów i poszerzania środków wyrazu artystycznego, dlatego początkowo studiują równolegle projektowanie ubioru, obuwia, biżuterii i tkanin. Jednocześnie uczą się zagadnień z zakresu technologii i rzemiosła, co pozwala na dogłębne studium tematu. Adepci projektowania zdobywają wiedzę i umiejętności z zakresu całego procesu projektowego, zasad kroju i szycia, konstrukcji obuwia, technologii i materiałoznawstwa, tendencji w modzie, stylizacji, rysunku żurnalowego czy fotografii mody. Niebywałą zaletą studiów są bogato wyposażone pracownie: szwalnia, pracownia szewska, złotnicza i serigrafii.

Zakład Projektowania Produktu

Niemal wszystko, co widzimy w naszym otoczeniu – meble, przedmioty i urządzenia, jak tablet czy smartfon, samochód czy tramwaj – wszystko to efekt pracy designera. Projektowanie produktu- design- to fascynujące studiowanie procesu projektowego i nauka wykonywania prototypów zaprojektowanych przedmiotów. Już od początku studiów studenci poznają podstawy projektowania w sześciu pracowniach kierunkowych, uczą się modelowania i prototypowania, wykonując formy z drewna, metalu i tworzyw sztucznych, a także poznają najnowsze oprogramowanie do modelowania 3D oraz tajniki wycinania laserowego i obsługi obrabiarki CNC. Po każdym roku studiów zapewniamy miesiąc praktyki we współpracujących z nami firmach.

Akademia Sztuki
×